حافظه ها
 
دانستنی های من
دانستنی های من در کامپیوتر

دسترسی سریع و موقت داده ها مورداستفاده واقع میشوند در دوگروه حافظه های RAMوROMوجود دارند.درحافظه های RAM،داده ها با قطع برق از بین میروند در حالیکه در حافظه های ROMداده ها تغییر نمیکنند.حافظه های ROMدارای انواع مختلفی از جمله،PROM،که حافظه های برنامه پذیر هستند،EPROM،که حافظه های برنامه پذیر با جریان الکتریکی هستند وEEPROM،که نوشتن وپاک کردن داده ها رد آنها به وسیله ی جریان برق است،میباشند.باتوجه به آنکه سرعتCPUبسیار بیشتر ازRAMمیباشد،برای دسترسیCPUبه داده های درون RAMاز حافظه های پنهان استفاده میشودکه بین CPUوRAMقرار گرفته ودسترسی را افزایش میدهد.در حافظه جانبی با دسترسی ترتیبی که از آن جمله میتوان به نوار های مغناطیسی اشاره نمود نحوه دستیابی به داده ها به صورت ترتیبی است.یعنی برای رسیدن به یک داده خاص بایداز روی سایر داده ها گذشت.اما در حافظه های جانبی با دسترسی مستقیم که معمولاً به صورت دایره ای میباشند دسترسی مستقیم به داده ها میسر است.دیسک ها شامل شیار،قطاع وسیاندر میباشندکه هر کدام به نوعی در نحوه ی قرار گرفتن اطلاعات بر روی رسانه ها تاثیر دارندوپیشرفت فناوری های جدید باعث تولید حافظه های جدید مانندFlash Memoryشده که کار نقل و انتقال داده ها را بسیار آسان نموده است.

....نطر یادتون نشه.....


نظرات شما عزیزان:

nastaran
ساعت13:53---30 تير 1395
مهدیه جون عالیییییه

nahid
ساعت13:52---30 تير 1395
بسیار زیبابببببببببود

ashkan
ساعت13:51---30 تير 1395
خیلی خیلی آموزنده

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 30 تير 1395برچسب:, :: 10:28
مهدیه قربان نژاد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید من این وبلاگ رو برای به اشتراک گذاشتن دانستنی های خودم درست کردم و امید وارم شما هم از خواندن این مطالب لذت ببرید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانستنی های من و آدرس m-computer-m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1

 
 
 
خرید مانتو - خرید مانتو